Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 17 października 2016

Ugly boy - mały, industrialny stolik / Small, industrial table

Stolik powstał z potrzeby zapełnienia wolnej przestrzeni o nietypowych wymiarach, okazało się, że do jego budowy posłużą materiały z których kiedyś składały się ławki i ławy szkolne ...


Podstawa stolika składa się ze stelażu ławki szkolnej, który znalazłem w ogrodzie - stanowił podporę dla roślin, był wtórnie zespawany w dziwny sposób i niesamowicie mocno skorodowany. Stelaż stolika zbudowałem z samych frontów łącząc je pięcioma prętami gwintowanymi. Spód podbiłem filcem. 


Blat składa się z desek z których ktoś
zrobił szafkę piwniczną, niestety od lat przeznaczoną do wyrzucenia. Wszystko przemawia za tym, że deski te pozyskano z bardzo starych ław szkolnych (które pamiętały z pewnością jeszcze naszych rodziców i dziadków). Deski połączyłem śrubami z kawałkami paneli podłogowych - panele spasowane ze stelażem chowają się pod nim i unieruchamiają blat. Ranty blatu jak i cały stelaż pomalowałem czarnym lakierem. Stelaż został wcześniej oczywiście oczyszczony z rdzy. Ślady na blacie są autentyczne, są one wisienką na torcie jeśli chodzi o tą konstrukcję.

Jedynymi narzędziami użytymi do budowy stolika były: wiertarka, piłka do metalu, szczotka druciana, papier ścierny i klucz oczkowy, stąd pewne nierówności, które na szczęście styl industrialny wybacza. Koszt: 10-15zł.

*Stolik wykonany ponad rok temu, zdjęcia aktualne. Brak oznak korozji czy uszkodzeń.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz